dissabte, 27 de setembre del 2008

Capitol II. La Rossa Oxigen.

Quan arriben als cincuanta anys, les dones acostumen a estar un parell d`anys de mal humor.

Aixo vaig pensar al veure la Sra Estefania López. Lluia una cabellera rossa fins la cintura i anava vestida amb uns texans blancs cenyits i una samarreta plena de pedreria brillant. Em va fer gràcia el cinturó MOSCHINO que em va recordar els meus anys d`Up&Down.

Per arribar al meu despatx s`ha de passar pel del meu amic publicista. EL té ple de material antic de marketing. En aquell moment hi destacaven uns cartells de Juan y Medio anunciant un formatge de la Nestlé i unes pilotes de tenis gegants que s`havien utilitzat per anunciar cervesa al Godó. Jo tenia només una taula de vidre , un penjador i les tres cadires, la meva amb rodetes. L`ordinador era un portatil, la meva intenció era tenir.lo sempre apagat quan tingués visita.

La Estefania no va dir res fins que va ser asseguda. Es va regirar de manera que em va fer sospitar que no es sentia massa comode. A veure si m`hauré equivocat amb aquest mobiliari, vaig pensar.

-doncs voste dira Sra....?
- Estefania, Estefania López....em pot dir de tu si vol...
No vaig entendre perque em tractava de vostè i em demanava que la tractés a ella de tu, sobretot tenint en compte que jo era obviament més jove que ella.
Però no em va deixar massa temps per pensar.

-I vostè quines referències té?
-perdoni? que vol dir...?
- si , es clar, jo necessito saber qui és vostè, si ha portat casos importants...vull dir té experiència ...si els seus clients estan contents amb vostè.Ja m`entén, jo no puc encarregar-li res si no el conec bé...
- Sra, a veure, vostè m`ha trucat i m`ha demanat de venir a veure`m. I com vol que li expliqui casos que he portat? Que li semblaria si jo anés explicant els casos que he portat, confiaria en mi aleshores?
- ah, ja...bé..potser té raó.Però com puc saber jo si vostè te capacitat per fer el que li haig d`encarregar?
-miri sra,si vol confiar en mi endavant. Si no , no passa res, vostè mateixa.

Mantenia la mirada baixa, amb les mans anava jugant amb la corretja del bolso. Es va fer un silenci tens. En aquestes situacions perd qui parla primer.

-Miri, li explico perque he vingut...
-Endavant Estefania, relaxa`t i parla`m amb tota confiança.
-Vull que investigui el meu marit. Hi han coses que no veig clares darrerament...i no he aguantat tants anys perque al final tot quedi en res. Em vaig casar amb un home molt més gran que jo, ell ara té 74 anys. És ingenier d`una constructora francesa i passa molt temps fora de casa, mes de mig any. A Brasil casi sempre. Ja fa anys que casi no tenim cap tipus de relació, m enten?

Vaig fer que si amb el cap, ara que havia començat a parlar no la volia interrompre.

- jo em vaig casar perque ja tenia 35 anys i els meus pares no volien que em quedés de solterona.Mai l`he estimat gens, crec. Però jo li anava bé perque soc jove i guapa i em lluïa amb els amics. Com que passa la meitat del temps fora de casa doncs nohem tingut problemes de convivència...per que jo el que busco en un home és complicitat i compenetració, veure la vida d`una manera...

-Estefania, vaig interromptre, i que és el que passa? en que la puc ajudar jo?
infidelitat? alguna sospita?

-si, perdó, doncs miri; jo no l`he aguantat tots aquets anys per res. Si algun cop ell ha anat amb una altre dona no ho vull saber , tot i que crec que no, com a minm fins ara.

Casi se m`escapa el riure el pensar en un homer que viu mesos sencers al Brasil i la seva dona creu que li es fidel, no se si ella m`ho va notar, però el cas és que a partir d`aquell moment es va accelerar..

-..i no es pensi que jo no he tingut oportunitats...fa poc per internet he congut un americà de Philadelphia que...

-centrem el tema, Estefania , centrem el tema...

-si, si. A lo que iba: el meu marit te molt patrimoni, com que no tenim fills ha de ser tot per a mi. Vam fer testament reciproc. No he estat tots aquests anys essent la seva dona per al final res. I crec que té algun assuntu que em fa por que m`ho faci perdre tot. Jo tinc una bona feina, soc funcionaria de la Gene. Però el que és meu, és meu. I ara crec que igual té una altre dona o alguna cosa.

- Al Brasil vols dir?

-no, no per aqui Barcelona. Esta raro quan esta aqui. Esta nerviós , rep trucades amb numero oculto i no parla mai davant meu. Vull saber que és el que passa. Li he espiat els comtpes de la Caixa i hi han moltes sortides que no entenc. A vegades trasndferències i a vegades talons. De quantitats rodones sempre, vull dir que no es per pagar cap cosa ni res.....

- I sospites que el tema pot ser una altre dona..

-crec que si...no se qui...però hi han tantes inmigrants que busquen homes per desplumar...no vull que una rumana o una colombiana ara se li quedi tot...

La Estefania estava en plena catarsi. El moment ideal.

-d`acord, no pateixis. En treurem l `entrellat de tot plegat. No sera complicat. M`ha d`entregar tres mil euros ara...després depèn de les hores que hi hagi de dedicar.

Em va fer un taló de LaCAixa i em va donar totes les dades del seu marit.

Va marxar que eren casi les vuit del vespre. Em vaig posar el chec a la cartera i vaig obrir el portatir a veure el correu.

De les cinc noies del match que havia escrit diumenge a la tarda, una m`havia respost.